luni, 14 octombrie 2013

S-te Paraschiva



Le 14 octobre 2013

Lundi. Le matin, je me lève avec beaucoup de courage pour travailler quelque chose plus agréable, mais en faisant attention si Radu arrive pour travailler dehors. Alors, fini mes occupations préférées, je devrais lui préparer un café, ensuite quelque chose à manger, aller dehors voir ce qu’il
fait, s’il a un besoin ou pas... Il n’arrive pas. Que c’est reposant! Je pense m’occuper de mon linge, refaire certaines taies et ranger les armoires pendant que la machine à laver fait son travail. Finalement, j’apprends qu’aujourd’hui est la S-te Paraschiva, on ne travaille pas, on devrais aller à l’église, beaucoup font des pélérinages vers les églises qui gardent des reliques ou des vestiges vénérables de cette sainte qui a vecu il y a mille ans. Mon élan s’éteint d’un coup.

Luni. Dimineaţă, mă scol eu plină de curaj pentru a face astăzi ceva mai plăcut, pusul conservelor e o muncă mai...stresantă. Totuşi sînt atentă, dacă vine Radu ca să-şi continue treaba cu lemnele, atunci trebuie să mă ocup de asta: o cafea, ceva de mîncare la prînz, de văzut ce nevoi mai are, dacă lucrează ceea ce i s-a spus...Nu vine. Mai bine! Azi fac ce-mi place mie: ordine în dulapuri, lenjerie, refac nişte feţe de pernă, calc şi maşina de spălat îşi vede de-ale ei. Într-un tîrziu, aflu că azi e S-ta Paraschica. Doamne iartă-mă! Nu se lucrează, ba se merge la biserică, alţii fac pelerinaje pe la biserici care păstrează moaşte de-ale acestei sfinte care a trăit acum o mie de ani. Gata cu elanul meu!

  


6 comentarii:

  1. Îmi place postarea aceasta.A1

    RăspundețiȘtergere
  2. buna. am ales sa comentez aici pentru ca am mai vazut o similitudine - si eu aveam aceeasi husa la masa de calcat. ce mai e similitudine? celalalt prenume al meu e martha. cum am ajuns la tine? esti al 100-lea membru care imi urmareste blogul! nu stiu cum ai juns tu la mine, dar fii binevenita!

    RăspundețiȘtergere
  3. Bună ziua Cristina. Nimic nu mă bucură mai mult decît un mic comentariu ca să ştiu că ai trecut pe aici. Cred că am ajuns la blogul tău căutînd broderii în cruciuliţă.

    RăspundețiȘtergere
  4. J'aime ton texte, mais la photo est belle aussi.

    RăspundețiȘtergere