sâmbătă, 26 octombrie 2013

Chemin, de Ligia Gicovan



Le 26 octobre 2013


Samedi. Au moins une fois par jour j’ouvre l’ordinateur pour chercher quelque chose: une recette, un conseil, un modèle de broderie. La première fois quand je le fais, je lis d’abord ma corespondence, ensuite je vais sur facebook, dernièrement c’est là que je vois comment vont mes fils, mon petit fils...
Aujourd’hui, dans mon mail box j’ai trouvé une poésie de Ligia Gicovan, une des princesses d’autrefois. La voilà:

Drum

se tot taie-n fruntea mea vremea

si prin plete se cerne fuiorul,

dinspre iubire vine tacerea,

pe-alta cale imi calca piciorul

parc-as da la o parte cu mana

un vis,o imbratisare,un salt,

de la tampla in inima vine

dorul spre un taram-celalalt!

Pe franghie de aur-Credinta-

urc incet si mai cad si mai plang

cu Cuvantul fac nod,cand se rupe,

sa am duhul zdrobit,cat mai bland,

ma intorc rasucit in cadere...

intind mana,alb,pe la rascruci,

coplesit gasesc reazem si vrere.

Tu ma tii si ma duci si mai urci!

Je ne la traduis pas, mais je vais ajouter une photo illustrant ce que je sentais en la lisant. Je suis à ce point sur le chemin de la vie, dont Lici parle dans sa poésie.

Sîmbătă. Măcar o dată pe zi, deschis calculatorul ca să caut ceva, o reţetă. un sfat, un model de broderie. Prima dată cînd fac asta, merg mai întîi în e-mail să-mi citesc corespondenţa, apoi dau o raită pe facebook, mai nou asta e calea, ca să văd ce mai fac fiii mei şi nepotul...Azi, am găsit această poezie de Ligia Gicovan, une dintre prinţesele de odinioară.



Nu o mai traduc pentru cititorii mei, dar încerc s-o ilustrez cu propria-mi imagine.

  






Un comentariu: