vineri, 24 aprilie 2009

Vopsitul ouălor


Vopsitul ouălor

În ceea ce priveşte vopsitul ouălor de Paşti, abia acuma am plăcerea să o fac pe îndelete, mereu am fost foarte, foarte ocupată şi nu aveam timp să mă dedic acestei îndeletniciri. Nu aveam timp de loc: copiii erau mici sau pur şi simplu erau acolo şi aveau prioritete, deşi, poate ei nu au simţit atunci acest lucru.... După metoda “ foi de ceapă”, fierbeam ouăle direct în amestecul:apa, sare, un pic de oţet, foile de ceapă sau vopsele chimice, depinde ce aveam şi chiar dacă spălam ouăle înainte, iată ce pătate îmi ieşeau! Asta pentru că ele au o pieliţă foarte fină la exterior care se înmoaie la fiert şi dacă oul est scos cu multă grijă se usucă rapid iar culoarea este foarte frumoasă, uniformă şi consistentă, dacă eşti grăbit, pieliţa se desprinde pe unele locuri şi rezultă tot felul de figuri, sau hărţi... Culoarea este maron, destul de închis.

Normal, cu foi de ceapă astea sînt nuanţele, de la portocaliu deschis la maron. Acuma le-am fiert mai întîi, le-am sters bine cu un burete şi le-am pus în vopsea cu sau fără model de frunzuliţe...Iată, de data aceasta au ieşit uniform. Le las în vopsea pînă obţin nuanţa dorită. Ouăle roşii, în acest coş.Modelul cu frunzuliţe se obţine lipind frunzuliţa proaspăt culeasă din grădină, pe ou, după care ea se fixează cu un petecuţ tăiat dintr-un ciorap de mătase, sau nailon foarte subţire în care leg bine oul.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu