vineri, 24 aprilie 2009

Vietăţi


5 aprilie 2009

Miercuri. Ne odihnim acasă. Prin grădină, pomi în floare: cireşi, vişini, pruni bătrîni, gutui şi, mai ales zambile. Celelalte flori au cam fost năpădite de iarbă şi buruiene, urzici moarte mai ales. Am fost pe la mormîntul din cimitir ( mai avem unul in gradina si unul la vie ) am pus un produs împotriva larvelor care mi-au mîncat multe dintre florile semănate în toamnă: lalele, crin galben, crizanteme. În partea de cimitir unde nu sînt încă morminte, era proaspăt arat.. Într-un flacon de plastic, care fusese folosit drept vază, am dat peste o şopîrlă mare, de un verde fosforescent. Cine ştie de cînd era blocată acolo, în fundul flaconului! A fost foarte norocoasă că am dat peste ea şi am salvat-o de la moarte, dar şi eu am fost bucuroasă: se spune că de vezi primăvara mai întîi şopîrlă, atunci vei fi harnic toată vara, dacă vezi şarpe, vei fi leneş...Am cărat mult pămînt cu flacoanele de plastic, pentru florile proaspăt răsădite, dar nu destul. Era un pămînt negru , afînat şi greu...Totdeauna m-am gîndit la un amestec cu nisip, dar niciodată nu am avut timp şi mijloace să fac asta: să aduc nişte nisip de la Mureş; m-am mulţumit din nou cu ceea ce puteam face pe moment...

Un comentariu: