sâmbătă, 8 ianuarie 2022

Chou

Le 8 janvier 2022


Samedi. Hier, le temps s'est écoul
é bien vite, je n'ai plus pensé au journal et voilà un post raté...Enfin.

Aujourd'hui, je cuisine, plus précisement je dois hacher du chou pour des salades qui accompagnent des plats, car au dernier foire de l'automne j'en ai acheter assez en ce but. Peut-etre un peu plus, j'en avais assez de demander à mon m ari:

„Achète ce qu'il est nécessaire pour mes conserves(avec une liste)!” il faisait la sourde oreille.


Maintenant, travaille, madame! J'en aurai du chou pour deux saisons.

N.B. On ne parle pas des choux entiers conservés en tonneau, dont j'ai déjà utilisé...

Sîmbătă.Ieri, timpul s-a scurs foarte repede, nu m-am mai gîndit la jurnal și iată o postare ratată...În fine.

Azi, bucătăresc, mai precis trebuie să toc niște varză de murat pentru salate lîngă unele feluri de mîncare, căci la ultimul tîrg de astă toamnă am cumpărat destulă în acest scop. Poate chiar un pic prea multă, mă săturasem să-l tot rog pe iubitul meu soț:

„Cumpără tot ce ne trebuie pentru conserve(cu listă)”, degeaba, făcea pe prostu'.

Acum la treabă madame! Voi avea varză murată pentru două sezoane.

N.B. Nu vorbesc despre varza întreagă pusă încă de astă toamnă la butoi din care am utilizat deja.

           



  

2 comentarii:

  1. Ai tinut vreodata doar varza in congelator? Stii cum se comporta?
    Ca sarmalele stiu cum stau si stau bine.
    E bine ca te-ai linistit la acest capitol. Varza murata e tare buna si sanatoasa.
    Seara buna, draga Marta!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Am pus varza la congelator atunci cînd am vrut să fac sarmale cu varză dulce. Înghețînd-o, am putut să o lucrez ca să am foi în care să pun tocătura pentru sarmale. Tot în acest scop mai am o sugestie:să opărești varza pe măsură ce desfaci frunzele pentru sarmale. Aici, e mai mult de stat în bucătărie...Deci, succes!

      Ștergere