marți, 4 martie 2014

Babe/Giboulées de mars



Le 4 mars 2014

Mardi.
Depuis le 1er au 9 mars ce sont les journées des ”baba”  ou les giboulées de mars. La tradition veut que chacun choissit une journée qu’on appelle ”baba sa”, (sa vieille) et on devine comment sera l’été pour soi en fonction du temps qu’il fasse ce jour-là.
J’ai trouvé sur internet cette drôle de photo.
Et les commentaires:
-Je savais qu’il y en a 9.
-Deux se sont égarées. Les voici.
Marţi. De la 1 la 9 martie sînt zilele babelor. Tradiţia vrea ca fiecare să-şi aleagă o babă, baba sa şi să afle cum va fi vara pentru sine în funcţie de timpul din acea zi.

Am găsit pe internet această fotografie amuzantă.

Şi comentariile de rigoare:

-Eu ştiam că-s 9.

-Da, dar două umblau creanga, iată-le. 




4 comentarii:

  1. Ce drăguţ! Ce inspirat a fost fotograful acela! Şi comentariile! Ha, ha, ha. Îmi place.

    RăspundețiȘtergere
  2. hihi, amuzant!

    dacă nu-ţi alegi o babă, cică ţi se alocă din oficiu baba corespunzătoare zilei în care te-ai născut (dacă e peste 9, se adună cele două cifre)
    de exemplu, dacă eşti născut într-o zi de 22, baba ta e 4

    aşa şi eu, citind azi postarea ta, mi-am dat seama că baba mea e azi :)
    adică ploaie, cenuşiu, cam vânticel... offf

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. O să-ţi ploaie toată vara! Baba mea e mîine, asta nu de acuma, de cînd eram tînără. Mulţumesc, eşti o drăguţă!

      Ștergere