vineri, 6 martie 2015

Et pourtant, le printemps arrive

Le 4 mars 2015

Mercredi.Pendant la nuit il a fait -9 ou 10 degrés. Et pourtant, le printemps arrive.

Jeudi. Ma "baba" a été laide: temps gris, neige vers le soir, froid pendant la nuit.

Vendredi. C'est l'anniversaire de maman. Elle aurait eu 95 ans. Une fois, quand j'avais 12 ans peut-etre, nous l'avons provoquée à un concours: qui est la plus rapide? Nous avons fait tous les efforts du monde, moi et ma soeur, mais maman nous a laissé beaucoup derrière elle et la distance était de plus en plus importante. J'ai eu un sentiment phisique d'impuissance, une douleur comme une flèche et stop, elle s'est arreté. Maman s'est arreté. Et c'est tout. On ne s'attendait pas à cela. Je ne peux pas oublier la surprise qu'on a eu. Comment elle a courru si vite, elle qui ne réussissait jamais nous rattrapper pour nous appliquer une correction avec sa petite verge! Comment?

   
Autrement, aujourd'hui, mauvais temps, neige et vent, toute la journée.

Miercuri. În timpul nopții au fost -9 sau 10 grade C. Și totuși, primăvara vine.

Joi. Baba mea a fos urîtă: timp mohorît, ninsoare către seară, frig noaptea.

Vineri. Este ziua mamei. Ar fi împlinit 95 de ani. Odată, pe cînd eu aveam vreo 12 ani, am provocat-o la un concurs: cine aleargă mai iute? Noi, eu și sora mea, am făcut toate eforturile din lume, dar mama ne-a lăsat mult în urma ei și distanța se făcea din ce în ce mai mare. Am avut atunci un sentiment fizic de neputință, o durere ca o săgeată și stop, s-a oprit. Mama s-a oprit. Și atît. La asta nu ne-am așteptat! Nu pot să uit ce surpriză am avut! Cum a alergat atît de repede, ea, care nu ne prindea niciodată atunci cînd voia să ne bată cu nuielușa pentru cîte o prostioară! Cum?

Altfel, a fost timp urît, ninsoare și vînt, toată ziua.

   

8 comentarii:

  1. Cum ar fi " babele ", daca n-ar fi sucite ? Ce frumos ai scris despre mama ta !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. La început de martie cu sau fără babe capricioase speranța renaște, soarele e mai puternic, ziua mai lungă. Eu îmi amintesc de mama mai mult ca de obicei. Dacă o mai ai încă, ești o norocoasă! Multă sănătate!

      Ștergere
  2. Emoționante amintirile tale, Marta!

    La noi se anunțase viscol, dar a fost doar zăpada mieilor.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Pe aici vremea se mai luminează, ghioceii mei sînt încă sub zăpadă, dar nu mai este mult pînă își vor scoate capul...Numai zile frumoase și bune de grădinărit îți urez!

      Ștergere
  3. Chiar ai făcut o evocare faină curajoasei tale mame! Era atît de harnică și de talentată!A1

    RăspundețiȘtergere
  4. Ta maman! Telle mère, telle fille!

    RăspundețiȘtergere