sâmbătă, 3 octombrie 2020

Revenire? Retour?


4 octombrie 2020


 

Dimanche. J’ai eu encore une tentative d écrire mon journal, en spetembre. Je ne l ai pas fait. J'étais stupide ou quoi! J’ai eu des travaux dans la maison, mais ce n’est pas ça. Je ne sais pas qu’est-ce qui se passe avec moi. La vieillesse,peut-être...

J’ai lu beaucoup, j’ai lu de bons livres et de moins bons. Je ne vais pas parler de mes lectures cette fois-ci. J’en parlerai autrefois certainement. Peut-être!

On a eu un bel été, même si au début, il a beaucoup plu. Mais après, la pluie, beau temps arrive, comment on dit. Alors je me suis proposé de faire un grand nettoyage, dans toute la maison. Je ne peux plus le faire seule, comme autrefois, donc, j’ai trouv é une aide, une femme énergique et travailleuse qui s’appelle Monique.

On n’a pas fini encore, je me repose un peu et puis on continue...Dans cette affaire, le plus difficile est de préparer la maison: On est obligé de prendre en mains tout ce qu’il y a dans la maison, nettoyer et les mettre ensuite à l’abri. Ensuite on peint les murs, on lave le plancher et on met les affaires à leur place. Cela peut durer deux-trois jours. Pendant les travaux on prépare le repas pour les travailleurs et la famille, on met la table, apres, on lave la vaisselle et tout et tout...On sait comment ces choses se passent. Autrefois, je faisais toutes ces choses seule, maintenant je ne le pourrais plus! J’étais en même temps le travailleur, le cuisinier et le bénéficiaire...De toute façon, cette fois j’ai eu besoin de courage pour me décider, parler avec la femme, commencer!

J’ai encore un autre problème: souvent, je ne dors pas pendant la nuit. J’occupe mon temps avec la lecture, mais cette affaire m’inquiète. Pendant la journée je suis fatiguée, je ne peux pas dormir pendant la journée, je ne l’ai fait jamais. Cette histoire a commencé depuis peu de temps et je ne crois pas que cela va passer. Avant de me mettre au lit je prends quelque petits bonbons, coffea-cruda, un remaide homéopathique. C’est  ça.

J'espère écrire mon journal à partir de maintenant. Je ne fais pas des promesses, mais j’aimerais.

Duminică. Am mai avut o tentativă de a scrie aici, în septembrie. Nu s-a finalizat. M-am prostit sau ce? Am avut cîte ceva de făcut prin casă, dar nu e asta. Nu știu ce e cu mine, poate bătrînețea...

Am citit mult, am citit cărți bune dar și mai puțin bune. Despre asta, nu vorbesc azi. Poate într-o postare viitoare. 

A fost o vară frumoasă deși la început a plouat cam mult. După ploaie vreme bună, cum se spune. Și atunci mi-am zis să fac o curățenie mare, în toată casa. Nu mai pot s-o fac singură ca altădată, mi-am găsit un ajutor, o femeie harnică și răbdătoare, eu îi spun Monica. 

Încă nu am terminat, mă odihnesc și apoi continuăm...La treaba asta cel mai greu este să pregătești casa, să pui mîna pe toate lucrurile, să le cureți să le adăpostești, apoi se văruiesc pereții, se face curat și se pune totul la loc. În tot acest timp, zilnic pregătești masa pentru familie și pentru lucrători. Toată lumea știe cum se petrec lucrurile acestea. Mă mir cum reușeam odinioară să fac totul singură! Eram și lucrătorul și bucătarul și beneficiarul...Oricum, de data aceasta, mi-a trebuit mult curaj să mă hotărăsc, să vorbesc cu femeia, să încep.

Am și o altă problemă: nu prea mai dorm noaptea. Mă consolez cu lectura, dar mă îngrijorează treaba aceasta. În timpul zilei sînt obosită, cîteodată reușesc să dorm, însă nu am fost obișnuită cu somnul de ziua. Povestea asta a început de ceva timp și nu cred că-mi va trece. Înainte de a merge la culcare, iau niște bombonici, Cofeea cruda- ceva homeopatic... Cam asta. 

Poate voi avea suficientă voință să-mi scriu jurnalul de acum înainte, nu promit nimic, dar tare mult aș vrea. Să vedem cum va fi...


(imagine: internet)

 


10 comentarii:

  1. Hei! Nu te gandi la 'bătrînețe'! Zi in fieare dimineata ca esti cu o zi intinerita!
    Tocmai am terminat o carte numita: 'Cheile secretului' de Daniel Sevigny.
    Sper sa nu razi de ce iti scriu. E cava legat de ce sa faci daca ai probleme cu somnul:
    Cu doua ore inainte, apoi cu o ora inainte, apoi chiar inainte de culcare spui:
    "Univers infinit, adorm imediat."
    "Univers infinit, eu dorm in liniste in aceasta noapte".

    La urma urmei, tot secretul consta in gandurile pe care le avem. Daca suntem convinsi ca o pastiluta rezolva problema o luam, dar nu intotdeauna e asa...
    Incearca si vezi. Nu ai nimic de pierdut.

    ... Mi-a lipsit franceza ta! Sa-ti fie bine, draga Marta! Imbratisari cu tot dragul!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ce-mi spui tu pare terapie fără...efecte secundare. Poate încerc. Te sărut, Suzana,

      Ștergere
    2. Franceza? Am să țin cont...

      Ștergere
  2. Eu nu pot dormi moptile din cauza stresului. Cred ca trebuie identificata sursa...

    RăspundețiȘtergere
  3. noptile am vrut sa scriu, da' nu mi-a iesit...

    RăspundețiȘtergere
  4. Aș vrea să-ți spun să scapi cumva de stress, dar nu știu cum...Cînd eram tînără credeam că eu aș putea dormi oricînd și oricum, atît am alergat/lucrat...Niciodată nu dormeam destul! Acum, iată ce mi se întîmplă!
    Îmi place că ai corectat și eu fac așa. Îmbrățișări, Laura,

    RăspundețiȘtergere
  5. Oh, cu somnul eu am probleme de ceva ani deja. La inceput a fost din cauza depresiei, apoi din cauza serviciului (mult stres), apoi ... nu mai stiu din ce cauza. Am aflat ca si vecina mea, cu multi ani mai in varsta decat mine (deci cu alte posibile cauze) se trezeste cam la aceeasi ora din noapte ca si mine. Eu consider ca exista si cauze externe, un fel de poluare electromagnetica ceva, care ne da desteptarea la un anumit moment din noapte. Prea suferim multi de insomnii!

    RăspundețiȘtergere
  6. Pentru somn incercati cu ceai de tei .Multa sanatate !

    RăspundețiȘtergere
  7. Merci, ceaiul de tei e atît de parfumat!

    RăspundețiȘtergere