miercuri, 8 mai 2019

Lynda La Plante

Le 8 mai 2019
Mercredi. Cette nuit, je suis au point d’écrire la deuxième fois mon journal, la première fois je l’ai perdu: je ne l’ai pas sauvé et je l’ai perdu. Quelle bêtise!
Il me semble que mon français ne va plus, en fait rien ne va plus, dernièrement en ce qui me concerne!
Hier, j’ai fini la lecture d’un livre très bien écrit: Lynda La Plante, Veuves (Văduve). Les personnages sont quatre femmes devenues veuves suite à un coup râté par leur maris, des voleurs habils.
L'héroïne, Dolly Rawlins et trois autres veuves exécutent et réussissent le cambriolage préparé par leurs défunts maris, en suivant le plans de ceux-ci. Pendant les préparatifs et l’execution du braquage, Dolly se rend compte que son mari, celui qui a tout planifié en détail est vivant et qu’il a une deuxième famille où il mène une vie parralelle.

La fin de la lecture m'a également vengé, moi aussi, de nombreuses trompéries et autres misères que j'ai subies injustement. J'aurais aimé être aussi forte que Dolly Rawlins et agenouiller  l’homme  qui m'a trompée et qui m'a humiliée.

            
Miercuri.Sînt pe punctul de a scrie a doua oară jurnalul în această noapte (nu pot să dorm), prima dată nu l-am salvat şi l-am pierdut. Ce prostie!
Mi se pare că franceza mea nu prea merge, de fapt nimic nu-mi prea merge în ultima vreme!
Ieri, am terminat de citit o carte foarte bine scrisă: Lynda La Plante, Văduvele. Personajele sînt patru femei devenite văduve în urma unui cambriolaj ratat de soţii lor. Eroina, Dolly Rawlins şi alte trei văduve execută şi reuşesc cambriolajul urmînd chiar planurile soţilor. În timpul pregătirii şi executării jafului, Dolly îşi dă seama că soţul ei, cel care plănuise totul  în detaliu, nu este mort, ci are încă o familie unde duce o viaţă paralelă.

Sfîrşitul lecturii m-a răzbunat şi pe mine pentru înşelătoriile şi mizeriile pe care le-am suportat pe nedrept de-a lungul vieţii. Mi-ar fi plăcut să fiu la fel de puternică precum Dolly Rawlins şi să-l pun în genunchi pe cel care m-a înşelat şi m-a umilit.


      

6 comentarii:

  1. Da, sunt femei pe lumea asta care nu au noroc! Nu am citit cartea dar cred ca este una tare interesanta! Iti doresc numai bine, Marta! Imbratisari!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulţumesc, Ella. Sper că la tine vremea este însorită!!!

      Ștergere
  2. O sa fiu atenta, poate gasesc cartea in librarii la vara, in Romania :) Mi-ai trezit interesul.

    RăspundețiȘtergere
  3. Nu trebuie sa ne concentram prea mult pe ideea de razbunare pentru ca, la un moment dat, totul se plateste.

    RăspundețiȘtergere