joi, 11 aprilie 2019

La famille hérisson



Le 11 avril 2019

Jeudi. Le temps passe vite, l'hiver a été long avec beaucoup de neige mais en fin de mars elle avait fondu surtout dans les endroits ensoleillés et la famille hérison a fait son apparition sur notre allée, au moins deux de ses membres, un plus grand et un autre plus petit, donc nous avons décidé qu'il s'agît de monsieur et de madame.Je disais qu'en fin de mars la neige a fondu, les perce-neige ont fleuri timidement et
ont vite passé. J'ai fait une commande: bulbes et rhizomes de pivoines dans un magasin online Plantshop Oradea et un autre de Sibiu, je vais les recevoir la semaine prochaine. Enfin, je dois observer que j'ai envie de travailler dans mon jardin minuscule, ce que ne m'avais plus arrivé depuis des années...
 
Joi. Timpul trece repede, iarna a fost lungă cu multă zăpadă, dar la sfîrşitul lui martie s-a topit, mai ales în locurlle mai însorite şi familia aricilor şi-a făcut apariţia pe aleea noastră, cel puţin doi dintre ei, unul mai mare şi unul mai mic, domnul şi doamna am zis noi. Ziceam că Zăpada s-a topit, ghioceii au înflorit timid şi au trecut repede, nu le-a mers bine sub tonele de zăpadă. Am făcut o comandă de bulbi şi rizomi de bujori la un magazin de plante online-Oradea şi la unul din Sibiu. Le voi primi săptămîna viitoare. În fine, observ că doresc să lucrez în grădina mea minusculă, ceea ce nu mi s-a mai întîmplat de ani de zile...

     

11 comentarii:

  1. Cat de dragalasi sunt arici si se pare ca sunt si prietenosi!
    Ma bucur ca "ti-a revenit" pofta de a lucre în gradina! Si eu am bujori în gradina, I-am luat cu mine cand ne-am mutat!
    Sa ai spor în tot ceea ce ti-ai propus! Imbratisari!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Iarna aceasta a fost lungă şi grea chiar dacă nu a fost foarte friguroasă: mi s-a părut că plantele au ieşit mai greu. Mă bucur că îţi plac bujorii. Îmbrăţişări,Ella.

      Ștergere
  2. Ce noroc sa aveti o familie de arici in gradina ! Succes la plantat bulbi si rizomi, Marta !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Chiar aşa, mă consider norocoasă cu aricii, care mai sînt şi prietenoşi. Bun lucru la grădinărit, Dani!

      Ștergere
  3. Imi plac aricii tai! Si sa te bucuri de plantute, punandu-le cu drag in gradina!
    Numai bine si bucurii, draga Marta!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Aş vrea să pot fi mai harnică, dar trebuie să fac ce pot. Nu prea am spaţiu pentru grădină. Asta e! Sănătate multă, Suzana!

      Ștergere
  4. Ce fain ca ai reusit sa-i si fotografiezi! Cica-s tare utili in gradina!
    Ne poti da adresa magazinelor de unde ti-ai comandat rizomii?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. https://tulipshop.ro/ Am văzut că au şi zefirantes alb şi roz, lalele, bineînţeles şi altele...
      Spor la grădinărit!

      Ștergere
    2. Am mai comandat plăntuţe la https://www.sieberz.ro/ şi la https://gradinamax.ro/, dar abia acum le-am primit. Toate arată bine, sper să am flori frumoase. Multă sănătate, Cristina!

      Ștergere
  5. ce simpatic este! noi nu am avut zapada deloc anul acesta, acum ploua dar ma bucur pentru ca nu a plouat de 6-7 luni ca lumea!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Salut, Coco! Am şi uitat de zăpadă. Cei care nu au această minunăţie, sînt de invidiat!!! Îţi urez o primăvară splendidă!

      Ștergere