vineri, 7 iulie 2017

La vie en...gris de toute une semaine

Le 4 juillet 2017

Mardi. Aujourd'hui, les Américains des Etats Unis fêtent leur journée nationale. God bless América!

J'ai raté encore une fois les citations de lundi. C'est parce que j'étais en train de lire le roman policier dont je vous ai déjà parlé...
La vie en...gris parce
qu'il a fait effectivement gris et aussi un peu de pluie; aussi parce qu'il fait assez frais; et encore parce qu'il n'y a pas de joie de vivre. C'est une sorte de survie que je suis en train de...vivre. Trois choses importantes, pour voir la vie ainsi, non?

Mercredi. Nous avons fait un voyage plus que fatigant chez l'oncle de Liviu et chez sa femme. Ce sont les deux très vieux membres de la famille qui se querellent tout le temps et qui sont invadés des personnes qui veulent hériter leur petite fortune. Cette fois aussi il y en avait une qui est venue chez eux dans ce but.

Ensuite nous avons passé chez les enfants, il faisait très chaud. Imposible d'y rester la nuit.

En route nous nous sommes arrêtés à la maison (en construction) pour voir où l'on est. Il y a quelques semaines, en me promenant avec Elisa par les alentours, j'ai découvert une annonce ("personne qui execute des travaux à la main pour creuser, nettoyer et approfondir de puits, nr de téléphone...")et aujourd'hui un jeune
homme est venu pour voir où il doit faire la fontaine. Il était trop jeune, me disais-je, pour ce genre de travail comme si la decouverte d'eau et la construction d'une fontaine sont des chose magiques. La jeunesse et la magie ne vont pas très bien ensemble, dans mon acception.Jeudi

Jeudi.Les nuances de gris sont devenues plus accentuées pendant la nuit sur un fond de trop de bière( ce n'est pas moi qui boit la bière) et sur une orage, pendant la journée, avec de la glace.

Où l'on est avec la fontaine? Tout va vite. Aujourd'hui, jusqu'à midi, le jeune homme avec son compagnon ont découvert  où se trouve la toile phréatique, c'est-à-dire l'eau souterraine. Comment ils l'ont fait? Avec deux petits fils de métal qu'on tient en main et la où il y a de l'eau sous la terre les fils s'éloignent. Ensuite, ils ont creusé le puit, 3 ou 3,5 m en profondeur. Demain ils vont y mettre des anneaux en béton pour les puits qu'on trouve non loin de là-bas.

Marți. Azi americanii din Statele Unite sărbătoresc ziua națională. Dumnezeu să binecuvîteze America!

Am ratat încă odată citatele de luni. Asta s-a întîmplat pentru că tocmai citeam, romanul polițist de care vă spuneam.
Gri, viața în gri pentru că efectiv a fost atmosferă cenușie și un pic de ploaie. Deasemenea pentru că-i rece. Și, în plus n-am nici un chef de viață. E, mai degrabă un fel de supraviețuire ceea ce mi se întîmplă. Am, cum ar veni, trei motive esențiale pentru a vorbi despre viața în... gri, nu?

Miercuri. Am făcut o călătorie mai mult decît obositoare pînă la unchiul lui Liviu și nevastă-sa, cei doi vîrstnici ai familiei care se ceartă în permanență și sînt mereu asaltați de persoane dornice să moștenească mica lor avere. Și acum era în vizită una care dorea acest lucru. 
După aceea am trecut pe la copii, era foarte cald. Imposibil să rămînem peste noapte.

De vreo două sau trei săptămîni, am descoperit acest anunț, în timp ce mă plimbam cu Elisa prin Micești. Azi, cînd am trecut pe la casa în construcție, a venit un tînăr ca să vadă unde trebuie să facă fîntîna. Mi s-a părut prea tînăr pentru așa o treabă, ca și cum săparea și construirea unei fîntîni ar ține de magie. Tinerețea și magia nu prea s-ar potrivi, în accepțiunea mea.


Joi. Nuanțele de gri au devenit mai accentuate în timpul nopții pe un fond de prea multă bere (nu eu beau bere) iar azi, pe zi, am avut parte de o furtună cu ghiață.

Fîntîna este săpată deja. Azi pînă pe la ora unu tînărul fîntînar a descoperit unde trebuie să fie apa ( avea două sîrmulițe care se depărtau acolo unde în adîncime există apă și se apropiau acolo unde nu e) și chiar a săpat cu o lopățică vreo 3 sau 3,5 metri adîncime...Mîine vor introduce niște inele din beton ce se găsesc de vînzare și gata fîntîna.



4 comentarii:

  1. Imi pare rau ca treci printr-o perioada mai gri ... sper sa-ti revii repede!
    Uite vezi! Acel tana care tu credeai ca nu stie "magia fantanilor" ti-a demonstrate ca se poate! Asa si tu, gaseste magia de a vedea viata mai în roz! Te îmbratisez, weekend placut!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu mă ține mult astfel de apatie și mi-a trecut după ce am scris jurnalul, pentru a trebuit să fiu atentă să nu fac greșeli...Nu sînt la faza „la vie en rose” dar e bine , mulțumesc, te îmbrățișez și eu,

      Ștergere
  2. Sper sa depasiti cu bine aceasts perioada...gri.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mă supără ploaia atunci cînd nu dă semne că are de gînd să se oprească, stai în casă ca pedepsit, mai sînt și dese întreruperi de curent...Mulțumesc pentru vizită, zi frumoasă, dragă Laura!

      Ștergere