sâmbătă, 26 decembrie 2020

Sans sapin

 26 decembre 2020  


Samedi. Le No
ël a passé et il me reste un sentiment un peu bizzare, comme si quelque chose n'était pas complet. Et pourtant, j'ai fait les préparatifs mieux que d'habitude: le netoyage à fond et en détails, le repas traditionnel, des gâteaux plus que d'habitude...

Oui, mais sans quelque enfant, ou petit enfant, sans décorations, sans lumiéres aux fenêtres, sans sapin ou au moins un bouquet de branches qui sente le sapin...


Eh, bien tout
ça c'est moins gai, pourtant, le Noël a toujours son charme et certainement on sent dans l'air l'espérance pour le mieux . Il me vient à l'esprit les mots de Anatole France:~Un peu triste, mais plus beau que jamais~

A propos des artistes, j'ai dcouvert dernièrement une passionnée d'art,  une américaine, Tasha Tudor(28 août 1915- 18 juin, 2008) qui me fascine: écrivain, peintre, illustrateur de livres pour enfants, et maître de la décoration, unique en tout ce qu'elle a vecu, une adoratrice de la nature.


J'ai pass
é du temps en lisant sur l'internet tout ce que je pouvais, en anglais surtout, et mon anglais...enfin, et j'ai trouvé sur Pinterest des photos d'elle, de ses illustrations, ses livres...Je n'en ai pas encore fini. J'ai honte que je ne la connaissais avant...

Sîmbătă. Crăciunul a trecut și îmi rămîne un sentiment un pic ciudat, ca și cum ceva nu ar fi fost complet. Totuși, eu am făcut pregătiri mai bine ca de obicei: curățenie de fond și în amănunt, mîncarea tradițională, prăjituri mai multe ca de obicei...

Da, dar fără nici un copil, sau nepot acasă, fără decorațiuni, fără luminițe la ferestre, fără


brad sau măcar un buchet de crengi care să miroase a brad cel puțin...

Ei bine, totul a fost mai puțin vesel dar, Crăciunul are totuși farmecul lui și, cu siguranță, o speranță de mai bine plutește în aer. Îmi vin în minte cuvintele lui Anatole France:„Un pic trist, dar mai frumos ca oricînd” 

A propos de artiști, am descoperit în ultima vreme o iubitoare de artă, o americană, Tasha Tudor (28 august 1915-18 iunie 2008) care mă fascinează: scriitoare, pictoriță, ilstratoare de cărți pentru copii, maestră în decorațiuni, creatoare de vestimentație, de păpuși, unică în tot ceea ce a trăit, o adoratoare a naturii.


Am petrecut timp citind despre ea cam tot ce am găsit pe internet, în engleză mai ales, și engleza mea nu-i cine știe ce, în fine...Am găsit pe Pinterest fotografii cu ea, cu ilustrațiile ei, cu cărțile ei...Nu am terminat încă. Mi-e și rușine că abia acum am aflat despre ea...

           



10 comentarii:

  1. Cu adevarat fascinanta! Chiar crezi ai putea afla tot ce iti doresti? Nu inteleg chestia cu 'rusinea'. Doar stii bine ca aflam orice atunci cand trebuie...
    De exemplu mi-a placut extraordinar site-ul dedicat: https://www.tashatudorandfamily.com/!
    Numai bine sa fie la voi si multe descoperiri interesante, draga Marta!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ai dreptate, Suzana:...aflăm orice atunci cînd trebuie! Mulțumesc pentru sfat, ești o înțeleaptă.

      Ștergere
  2. Sanatate si bucurii in anul care vine!

    RăspundețiȘtergere
  3. Draga mea Marta!
    Iti multumesc pentru urari! Craciunul l-am sarbatorit doar cu baiatul cel mic si cu nora.
    Ieri si alaltaieri a fost furtuna si eu nu pot conduce pe vant puternic pentru ca imi este frica asa ca am rmas la ei pana ieri seara cand sa potolit vantul. La baiatul cel mare si la nepoti cred ca voi ajunge de revelion, fiica mea nu avea cum sa vina in Olanda, pentru ca noi suntem in carantina!
    Cu speranţa că anul nou va fi mai bun decât bătrânul 2020, îţi trimit o mie de urări de bine însoţite de îmbrăţişări şi îţi urez un An Nou Fericit!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multe bucurii în Anul care vine, dragă Ella, un An Nou fericit împreună cu familia ta!

      Ștergere
  4. Merci chère Marta pour votre passage sur mon blog et vos bons souhaits . J'ai un peu honte de méconnaitre tant Tasha Tudor dont je vois souvent pourtant le nom apparaitre avec admiration sur divers blogs , mais je vais palier à cette méconnaissance.
    Un sapin a orné notre maison cette année, mais j'ai peu être chéri sa vision et sa senteur plus que d'habitude et plus que jamais

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Je regrette un peu le sapin, mais tout autour de chez moi il y a plein de forêts de sapin...Dans la maison, quelques branches au moins, donnent un air plus festif. Bonne et heureuse Nouvelle Année 2021!

      Ștergere
  5. Sanatate si putere! Un 2021 mai bun ca anul care se duce...

    RăspundețiȘtergere
  6. Mulțmesc. La mulți ani fericiti! Sănătate și bucurii!

    RăspundețiȘtergere