joi, 17 octombrie 2019

Hibou

18 octobre 2019


Vendredi. Cette année, je ne suis plus allée à Păgida, chez moi, dans ma maison, je n'ai plus eu envie. Là, il y a ma soeur qui passe l'été, je dois reconnaître que c'est pour cela que je n'ai pas envie d'y aller, pour ne pas nous rencontrer. Elle souffre d'une sorte de maladie: elle parle beaucoup, elle parle tout le temps. Par fois, on parle au téléphone. Là, on s'est entendu
finalement, c'est comme entre des gens, au reste... elle est incorrigible.
Dans le grenier de la maison, il y a une famille hibou, ils vivent là bas depuis toujours, d'une fa
çon, ils sont comme ma soeur, ils n'ont pas demander permission, je les ai herités avec la maison et avec la soeur, je ne peux rien changer. Maintenant, j'ai envie de leur rendre une visite, aux hibous, bien entendu. Ma soeur, si elle est encore là, m'accompagnera au grenier et me racontera tout ce qu' elle a du nouveau. Les hibous se taîsent et écoutent en sillence. Moi aussi.
 photo: https://jardinage.lemonde.fr/dossier-1398-hibou.html

Vineri. Anul acesta, n-am fost la Pagida, acasă la mine, cum ar veni, nu am avut dorința asta pur și simplu. Acolo e sora mea, își petrece vara acolo, trebuie să recunosc: de aia n-am chef să merg acolo, să nu ne întîlnim. Ea suferă de un fel de maladie: vorbește mult, vorbește una-ntruna. Uneori mă sună și vorbim la telefon. Aici ne-am înțeles într-un final, vorbim ca oamenii, în rest... este incorigibilă.
În podul casei, există o familie de bufnițe, noi le zicem cucuvele, trăiesc acolo dintotdeauna, sînt ca sor mea, nu au cerut permisiune, le-am moștenit împreună cu casa...și cu sora, aici nu pot schimba nimic. Acum aș dori să le vizitez, pe cucuvele, bineînțeles.. Soră mea, dacă mai e acolo, mă va însoți în pod și-mi va spune toate noutățile. Cucuvelele tac și ascultă în liniște. Eu, la fel.

     
 

12 comentarii:

  1. Tu es si mignonne ... J'aurais aimé avoir une soeur, mais je ne l'avais pas ... J'aime beaucoup les hiboux! Câlins!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Et pourtant nous nous entendons bien, moi et ma soeur...Je viens d'entendre qu'elle est chez elle...Je t'embrasse, Ella, et merci pour la visite.

      Ștergere
  2. ma pui pe ganduri, si eu vorbesc... sper ca nu asa mult sa deranjez lumea :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Trebuie să fii tu însăți, indiferent de cele ce spun eu sau altcineva...Poate eu sînt...cumva...Îmbrățișări,

      Ștergere
  3. Imi plac bufnitele. Nu stiu exact sa-ti spun de ce. Poate ca ochii ii simt aparte si foarte expresivi, sau poate apar prin legende antice. Nu m-am hotarat asupra motivului! Unii oameni vorbesc mult intr-adevar, dar poate ca simt nevoia sa fie ascultati de cineva. Si au multe de spus. Si cand pot sa o faca devin suvoi. Alti oameni vorbesc suvoi doar tacand. Depinde! :)
    Un weekend minunat, draga Marta!

    RăspundețiȘtergere
  4. La mine in zona, oamenii au apucaturi ciudate. Arunca in ele cu pietre pe motiv ca anunta moartea cuiva. Oamenii mor si fara cantecul cucuvelelor.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Și pe aici sînt oameni care cred asta: că bufnița ar vesti moartea cuiva...Eu nu cred asta.Îmbrățișări, Zuzu.

      Ștergere
  5. le hibou est un oiseau fascinant ! quelle chance tu as.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Fascinant, vraiment! Il y a des gens qui ont peur. Ils disent que le hibou annonce la mort de quelqu un...Merci pour votre visite, Louise.

      Ștergere
  6. "Owls in the Attic" ... a good title for a Halloween book. We have owls close by, but they nest in a tree.

    RăspundețiȘtergere
  7. Greetings Judy. I also welcome your owls.

    RăspundețiȘtergere