joi, 18 octombrie 2018

Automne

Le 2 octobre 2018

Mardi. Il a fait froid quelques nuits, ainsi que les fleurs ne brillent plus dans les jardins, mais il nous restent des fruits: les pommes de montagne, les noix et les noisettes.

Tout au tour le bruit de tronsonneuse, de hache. Dehors, des hommes et des femmes travaillent, on prépare le bois de chauffage, on ratisse et on balaie avant que la neige tombe. 
                                           Le hérisson se prépare pour l'hibernation.

Dans la cuisine, c'est le temps des conserves de légumes, fruits.

Marți. A fost frig în cîteva nopți așa încît florile nu mai strălucesc în grădini, dar ne rămîn unele fructe: merele de munte, nucile și alunele.

Prin vecini zgomot de drujbe și securi.. Pe afară, bărbați și femei lucrează, pregătesc lemnele pentru încălzit casa, greblează, mătură înainte de căderea zăpezii.
Ariciul se pregătește pentru hibernare.

În bucătărie este timpul conservelor de legume și fructe.
(photo cu arici: Liviu)
           

10 comentarii:

  1. Unde hiberneaza ariciul? E in gradina voastra? E atat de dragut! Am citit ca unele familii il au ca animal de companie! Spor si tie la pregatirile de iarna. Si un final de octombrie senin si linistit, draga Marta!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ariciul hibernează sub terasa noastră și se plimbă pe aici prin curte, prin grădinile vecinilor și erau doi...

      Ștergere
    2. Ce fain! Mi-ar placea si mie sa am un arici in curte, ca am multe mere pe jos si melci si ce-o mai manca el, dar ... de unde sa il aduc?

      Ștergere
    3. Nu aș putea să-ți dau sfaturi despre locul unde să găsești un arici...La mine, aici este o familie cred. Puii sînt foarte fricoși și rareori i-am văzut. Cel mai trist este că am văzut un arici (oarecare, îmi place să cred) pe șosea, strivit de o mașină...Nu știu de unde a ieșit în drum...Îmi venea să plîng!!!

      Ștergere
  2. belles images de cette fin d'automne. Ici, il fait encore très chaud

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Pendant la journée il fait chaud ici, aussi mais la nuit il y a -2 ou -6 degrés...

      Ștergere
  3. Une belle saison qui invite à vivre le dedans, la maison.
    Bisous.

    RăspundețiȘtergere
  4. ce dragut este, am vazut si eu unul mititel zilele trecute, sunt si printre blocuri!

    RăspundețiȘtergere