vineri, 3 noiembrie 2017

Novembre

Le 2 novembre 2017

Jeudi. Hier, j'ai manqué la visite des parents au cimetières. On devrait faire tout un voyage pour réussir à voir toutes les tombes des nôtres. On ne pouvait absolutement pas. C'est qu'il y a une urgence: on doit mettre le toit sur la nouvelle maison de notre fils. Liviu est là-bas. Je suis donc toute seule, je peux me faire les cent coups!

En réalité, aujourd'hui j'ai eu mal au dos toute la journée...Un peu de mal, mais énervant.
Et, j'ai eu des visites et des coups de fil plus que d'habitude:la  voisine avec le lait, un appel de ma soeur, une autre visite d'une amie, Ana; un appel de Liviu, ma soeur plusieurs fois, Liviu aussi, puis mon fils d'Italie...

Avant de m'endormir je dois lire quelques lignes. Pas tout-à-fait pour la lecture, mais pour tenir le livre en mains. La dernière page du Jane Austen, Sense and sensibility. Mon anglais n'avance trop...

Joi. Ieri, am lipsit de la Luminație, o mărturisesc cu regret. Ar fi trebuit să facem un tur de forță ca să ajungem la toate mormintele alor noștri. Nu am fi putut. Avem o urgență: trebuie pus acoperișul pe casa cea nouă, a fiului nostru. Liviu e acolo. Eu sînt singură acasă, potsă-mi fac de cap!

De fapt, azi m-a cam durut spatele toată ziua...Nu prea tare, dar enervant.
A fost ziua vizitelor și a apelurilor telefonice mai mult ca de obicei:vecina cu laptele, un apel de la sor-mea, altă vizită, o prietenă, Ana; un apel de la Liviu, o firmă cu oferte, sor-mea de mai multe ori, Liviu la fel, apoi fiul din Italia, apoi Dan-Martin, Liviu...

Înainte de a adormi trebuie să citesc puțin, uneori doar ca să țin cartea în mînă. Ultima pagină din Jane Austen, Sense and sensibility. Engleza mea nu merge prea bine totuși.

      


12 comentarii:

  1. Sa ai un noiembrie minunat!
    Si aici a fost sarbatoare pe 1 Noiembrie! Printesele sunt nascute pe data de ! Noiembrie ..:))
    Te îmbratisez Marta!

    RăspundețiȘtergere
  2. http://www.almeea.ro/puteti-scapa-de-orice-durere-oricat-de-puternica-ar-fi-cu-ajutorul-mintii-nu-ratati-acest-articol/

    Sa nu razi de acest link. Eu l-am luat in serios si am exersat pe cateva locuri dureroase. Si chiar mi-a fost bine dupa aceea. Poate incerci, macar de curiozitate!
    Succes la pus acoperisul. E un moment important. Dupa aceea ne putem juca in pod? :D
    Sanatate si senin, draga Marta!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu rîd absolut deloc! Articolul este foarte interesant, am citit ceva semănător despre efectul placebo.
      Sperăm ca săptămîna viitoare să fie pus măcar atît cît sa nu mai ploaie pereții, adică partea cu lemnul și folia, după care va urma țigla.
      Mulțumesc pentru vizită, numai bine!

      Ștergere
  3. :) Multa sanatate si un weekend relaxant. Frumoasa carte!

    RăspundețiȘtergere
  4. Weekend placut, Marta ! Engleza ta e grozava, daca citesti romanele lui Jane Austen in original. Bravo !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulțumesc Dani. Eu mă emoționez numai cînd mă gîndesc că această scriitoare a trăit tare demult, 1775-1817 și a construit personajele sale cu atîta finețe.

      Ștergere
  5. Spor la treabă și spor la citit! Uite că mi-ai făcut poftă să recitesc ceva de Jane Austin! În română, desigur. :))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Știi ce plăcut este să citești Jane Austen!? Sau să recitești!? Nu pot decît să-ți urez lectură plăcută!

      Ștergere
  6. ce să faci ? se mai întâmplă să ai şi zile din acestea ! mult spor la casa lui Liviu ! vă doresc multă, multă sănătate ! pupic !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. De data asta am scăpat relativ ușor, cu dușuri fierbinți și o singură aspirină( medicul nu recomandă aspirină) O săptămînă frumoasă îți urez!

      Ștergere