vineri, 8 septembrie 2017

Automne



Le 6 septembre 2017

Mercredi. 

Septembre, automne, pluie, vent et froid. Demain le temps va s'améliorer. L'automne sera celui que nous connaissons depuis toujours, journées ensoleillées, des feuilles en couleurs merveilleuses, des fleurs encore, des fruits, des légumes, du travail partout aux champs, dans les vergers. Du travail dans la cuisine pour des gateaux aux prunes, pour des conserves...

Miercuri. Septembrie, toamnă, ploaie, vînt și frig. De mîine timpul se va ameliora. Toamna va fi cea pe care o știm dintotdeauna, zile însorite, frunze minunat colorate, flori încă, fructe, legume, muncă peste tot, pe cîmpuri, în livezi. Muncă în bucătărie, prăjitură cu prune, conserve...































     

18 comentarii:

  1. Cred ca nu ti-am spus pana acum, dar imi place tare mult blogul tau scris si in franceaza. Mai imi readuc si eu aminte putin... E o adevarata placere, aproape... muzicala!
    Imi place ghirlanda galbena si genul acesta de flori cu iz usor elegant - salbatic! :)
    Iti urez spor la treburi, dar mai cu masura, ca asa e bine...
    O toamna cat de friumoasa poate fi ea, draga Marta!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Textul în franceză este mai ales pentru cititorii mei de limbă franceză, într-o vreme erau singurii. De aceea. Mă bucur tare mult dacă îți place!
      Florile galbene chiar sînt sălbatice, se numesc topinambur și au în pămînt niște tuberculi comestibili...

      Ștergere
  2. Marta sa stii ca am mancat toate prajiturile de pe masa! :)))
    Daca ne scrii si reteta esti un îngerasi de fata!
    Pupici

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Iată: 1 kg prune (vreo 20 de prune)
      400 g smîntînă
      200 g zahăr pudră
      500 g făină (ultima dată am pus doar 400 g)
      1 praf de copt
      3 ouă
      sare (eventual coajă de lămîie, zahăr vanilat, scorțișoară)
      Pentru blat : bați smîntîna cu 200 g zahăr pudră, adaugi treptat ouăle, apoi făina amestecată (o parte din ea, că poate nu e nevoie de toată)cu praful de copt( coaja de lămîie sau etc). Omogenizezi. Torni apoi compoziția într-o tavă unsă cu unt și tapetată cu făină. Așezi prunele curățate de sîmburi și rupte în două, cu coaja în jos. Le așezi pe blat și dai tava la cuptor 30-40 de minute. Cînd e gata, o pudrezi cu zahăr pudră.
      Se numește Prăjitură cu prune și blat din smîntînă. Am găsit-o cîndva într-o revistă Practic în bucătărie.
      Poftă bună, dragă Ella!

      Ștergere
    2. Multumesc mult, Marta draga! Maine ma duc sa-mi cumpar smantana si prune! :)
      Cand o fac o pun pe blog!
      Duminica placuta! Pupici! <3

      Ștergere
    3. E gustoasă și se face repede. Aștept să văd rezultatul, spor la lucru!

      Ștergere
  3. ce toamna minunata ai acolo, sa te bucuri din plin!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. E anotimpul meu preferat, toamna. Mulțumesc pentru vizită, Coco,

      Ștergere
  4. da, aşa este toamna - plăcută ! nu ştiu ce prăjitură cu prune ai acolo în fotografie !!!
    foarte frumoase flori ai şi tu !!!
    cu drag, îţi doresc o duminică cât mai plăcută !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Prăjitura a trecut foarte repede, deci era bună.
      Duminica mea pare însorită, e o zi frumoasă. Mulțumesc pentru vizită și comentariu, toate cele bune și ție, draga mea prietenă japoneză,

      Ștergere
  5. Ah! Florile toamnei. De câte ori văd ochiul boului îmi amintesc de grădina bunicii mele... Tare-mi plac florile astea! Cât despre prăjituri, mmm... Fac și eu unele cu prune, dau rețeta la schimb. ☺
    https://zinnaida.blogspot.gr/2014/03/prajitura-cu-fructe.html

    Să ai un weekend minunat, dragă Marta!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulțumesc Zina. Ochiul boului este floarea de început de an școlar.
      Rețeta ta de prăjitură cu fructe promite mai multă finețe, am s-o încerc neapărat, merci.

      Ștergere
    2. Sper să îți placă, draga mea! ☺

      Ștergere
  6. Ce-ai inceput sa cosi? Si lupa cand o folosesti?
    Ochiul boului e printre preferatele mele, dar din pacate nici pe ele nu le pot cultiva la mine, nu cresc si gata, cum nu creste cosmosul si altele.
    Topinambur am si eu in curte, are vreo 2 metri, frunze viguroase, dar nici o floare. Cu toate astea, anul trecut a produs tuberculi destul de frumosi. Eu ma bucur ca il am, mi l-am dorit mult si l-am primit de la o doamna draguta, dar recunosc cinstit ca pana acum nu l-am gustat. Tu ai mancat?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Abia acum descopăr postarea ta, Cristina. Să-ți răspund la intrebări: am început o broderie în cruciulițe.( http://www.everythingcrossstitch.com/coming-to-america-mrp-p23336.aspx?k2=e1.) M-am cam împotmolit.
      Cred că am gustat topinambur, nu sînt sigură, e o „sălbătăciune”, dar înflorit, e atît de spectaculos! Sînt sigură însă că am gustat broazbele, pe aici chiar se cultivă.

      Ștergere
  7. :) Am cautat pe net ce sunt alea broazbe.
    Cusatura ta va iesi fain, de ce te-ai impotmolit?

    RăspundețiȘtergere