luni, 22 mai 2017

Citations préférées/ Citate favorite (11)

Le 22 mai 2017


Lundi. Les derniers jours, j'ai lu  un roman d'amour, Thomas Hardy, A la lumière des étoiles. Cet écrivain britanique n'est pas mon favoris. Comme tout le monde j'ai lu d'autres romans à lui, Loin de la foule déchainée ou Tess d'Uberville, que j'ai été plutôt obligée de lire. A la lumière des étoiles est une surprise pour moi je l'ai découvert dans la bibliothèque de ma belle fille. La lecture m'a fait plaisir, même si parfois une impression d'artificiel m'obligeait de sortir du monde crée par l'écrivain. L'amour de Lady Constantine et du jeune(presque 10 ans plus jeune)Swithin est impossible entre les deux à cause de sérieux obstacles: la réputation de la femme marié, les différences insurmontables de classe sociale, la difference d'âge et autres . 


(elle) „se trouve bientôt dans le danger de franchir la fine frontière entre ce qui est permis et ce qui est interdit”

Les amoureux observent le ciel, du Tour qui se trouve sur le domaine Constantine. Swithin voudrait devenir un astronome renommé et il veut initier sa bien aimée dans les mistères du ciel.

Thomas Hardy fait des descriptions de nature au moins surprenantes. En voilà:

„Les feuilles des arbres du parc teintent leurs visages dans une multitude de tons qui marquaient les differents moments de leur décomposition, en reflettant les lumières humides des nuances si diverses qu'on s'émerveillait qu'une telle splendeur était seulement une répétition des scènes qui avaient été exposées ici pendant des centaines de mois d'octobre et pourtant elles avaient été laissée s'éteindre..."

Luni. Am citit, în aceste zile un roman de dragoste, Thomas Hardy, Idilă pe un turn, în traducerea Antoanetei Ralian. Acest scriitor britanic nu este chiar favoritul meu. Ca toată lumea am citit și eu niște romane de-ale sale, Departe de lumea dezlănțuită sau Tess d'Uberville, mai mult din obligație. Idilă pe un turn ( Two on a Tower) a fost o surpriză pentru mine, am descoperit cartea în biblioteca nurorii noastre. Lectura mi-a făcut plăcere chiar dacă uneori o impresie de artificial mă obliga să ies din lumea creată de scriitor. Iubirea dintre Lady Constantine și tînărul(cu aproape 10 ani mai tînăr)Swithin este imposibilă din cauza mai multor obstacole: reputația femeii măritate, diferențe de clasă socială insurmontabile, de vîrstă și altele.

(ea)„se va găsi foarte curând în pericolul de a încăleca acea graniţă foarte labilă dintre ceea ce e permis şi ceea ce e interzis.”

Îndrăgostiții observă cerul din Turnul de pe domeniul Constantine. Swithin ar vrea să devină un astronom renumit și ar dori să inițieze și pe iubita sa în misterele cerului.

Thomas Hardy face niște descrieri de natură cel puțin surprinzătoare: Iată:

„Frunzele copacilor din parc îşi fardaseră tenurile într-o multitudine de tente, ce marcau subtilele gradaţii ale descompunerii,  reflectând luminile umede ale unor nuanţe atât de felurite, încât te minunai că asemenea splendoare nu era decât o repetiţie a unor scene ce fuseseră expuse aici în sute de luni octombrie şi care fuseseră lăsate să se stingă[…].”


Citate favorite este un serial după o idee a Ellei detaliată de Zina aici.



   

10 comentarii:

  1. Imi place foarte mult cum scrie Thomas Hardy! Am scris si eu într-o luni despre Tess d'Urberville. Nu îmi aduc aminte daca am citit aceasta carte, dar am sa o caut! Multumesc de recomandare, Marta draga! Chiar este o carte pe gustul meu!
    Sa ai o saptamana minunata!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cred că nu a fost publicată în timpul vieții scriitorului. Iată o recenzie ca lumea https://literaryjungle.wordpress.com/2016/06/13/recenzie-idila-pe-un-turn-de-thomas-hardy/

      O seară frumoasă, Ella,

      Ștergere
    2. Am gasit deja cartea în format pdf. Multumesc mult Marta!

      Ștergere
  2. Excepțională descrierea, îmi place mult citatul și voi căuta cartea. Mie mi-a plăcut mult și Tess... cu tot finalul tragic.

    Zi frumoasă, dragă Marta, și săptămână cât mai bună!

    RăspundețiȘtergere
  3. Nici eu nu am citit cartea. I-am gasit si eu pdf-ul. Sunt curioasa daca a reusit sa ajunga un astronom renumit...
    Multumesc de recomandare, draga Marta!
    Sa-ti fie saptamana frumoasa si pe gustul tau!

    RăspundețiȘtergere
  4. interesantă propunere - am citit şi eu, cândva, ''Tess...'' !
    îmi place descrierea naturii !
    felicitări pentru postare !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Pasajele despre cer, stele, instrumente deobservare sînt foarte convingătoare pentru că Thomas Hardy, însuși a fost astronom amator. Acum am aflat acest detaliu...

      Ștergere